Dezvoltarea potenţialului de cercetare

Pentru o bună gestiune a capitalului intelectual şi pentru dezvoltarea potenţialului de cercetare, direcţiile pe care le voi urma sunt următoarele:

  1. Atragerea, menţinerea cadrelor didactice şi dezvoltarea competenţelor de cercetare ale acestora.
    • Pe această direcţie, se pot avea în vedere acţiuni precum: sprijinirea tinerilor în sensul formării de competenţe avansate de cercetare în universităţi internaţionale de prestigiu (doctorate în co-tutelă, stagii postdoctorale etc.);
    • Încurajarea revenirii în ţară a acestora pentru crearea de parteneriate şi nuclee de cercetare;
    • Stimularea invitării unor cercetători de renume pentru seminarii, prezentări, cursuri în cadrul şcolilor doctorale şi centrelor de cercetare; recompensarea şi retenţia cercetătorilor care au vizibilitate internaţională.
  2. Identificarea și crearea unor poli de cercetare interdisciplinară de excelență, cu vizibilitate internațională, care vor fi coordonate de către cadrele didactice din ASE cu rezultate științifice relevante la nivel internațional. Scopul acestor poli de cercetare este de a asigura o partajare a cunoștințelor între cercetătorii cu experiență și tinerii cercetători din domenii diferite.
    • Identificarea unor teme prioritare de cercetare științifică;
    • Identificarea grupurilor de cercetare cu performanță ridicată din ASE;
    • Atragerea tinerilor cercetători în jurul polilor de excelență;
    • Permanentizarea unui seminar științific la nivelul fiecărui pol de excelență.
  3. Asigurarea suportului instituţional pentru dezvoltarea continuă a competenţelor de cercetare.
    • Contactarea realizatorilor recunoscuți de topuri universitare (de ex. Top Shanghai) în vederea realocării ponderilor pentru publicații în revistele Science și Nature către celelalte criterii ținând seama de specificul universității (educație doar în domeniul economic și administrație). Menționăm că similar se procedează și pentru instituții cu domeniu similar (London School of Economics);
    • Organizarea de cursuri în domeniul metodelor de cercetare cantitative;
    • Achiziționarea de carte în Biblioteca ASE pe domenii prioritare de cercetare economică și de administrație publică;
    • Asigurarea accesului la baze de date academice relevante.
  4. Realocarea resurselor de timp pentru cercetare prin implicarea studenţilor în activitatea de cercetare.
    • Realizarea periodică de cercetări științifice în rândul studenților din ASE pe diverse probleme de interes;
    • Încurajarea cooptării în echipele de cercetare a studenților cu rezultate profesionale deosebite (în special a studenților de la ciclul Master și Doctorat). 
Acest articol a fost publicat în Managementul cercetării științifice. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s