Restructurarea programelor de masterat

În privinţa programelor de masterat, noua Lege a Educaţiei Naţionale prevede organizarea acestora pe 2 categorii: de cercetare şi profesionale. Din punctul meu de vedere, transformarea fostelor programe de masterat de aprofundare şi complementare în programe de masterat de cercetare şi profesionale ar trebui să conducă la crearea următoarelor tipuri de programe:

  • programele de masterat de aprofundare, care au în pricipal ca grup țintă absolvenți ai programelor de licență din domeniul economic, să se transforme:
    • într-un program de masterat de cercetare, cu un număr mic de studenţi  (maxim 50) care ar putea fi organizat de către şcolile doctorale (cum prevede şi codul Studiilor Doctorale) şi care ar crea premisele accesului la studiile doctorale;
    • celelalte să devină programe de masterat profesionale de specializare, care să asigure continuarea studiilor de licenţă (prin specializare), astfel încât să se asigure omogenitatea grupului de studenţi şi aprofundarea studiilor lor;
  • programele de masterat complementare, care au în principal ca grup țintă absolvenți ai programelor de licență din alte domenii decât cel economic, să devină programe de masterat profesionale complementare, ale căror planuri de învăţământ ar trebui să fie o sinteză a planurilor de învăţământ de licenţă; acestea ar asigura astfel reorientarea profesională.
Acest articol a fost publicat în Managementul procesului de învățare. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s